24 mars 2011

Detaljer är liksom hela grejen

Att inreda grunden i ett rum är egentligen inte speciellt svårt, det som är klurigt är att få till alla små härliga detaljer. De där som gör att rummet känns personligt och hemtrevligt. Att rummet får ens egen prägel och gör att man trivs.
Själv trivs jag alldeles utmärkt i min lilla etta i Kristinehamn, men är långt ifrån klar med all inredning. Det finns såå otroligt mycket kvar att göra. Jag har börjat med de där små detaljerna på vissa ställen, men eftersom jag exempelvis inte målat om hallen än känns det som att jag borde ta tag i det först. Annars måste jag ju ändå flytta bort allt den dagen jag ska måla (vilket för övrigt borde varit i går, allra helst förra veckan).

Mina gamla skor som jag hade som barn hänger i köksfönstret...

Fina zinkdetaljer i köket.. Tallrikshyllan de hänger på har jag planerat att göra vit, så klart.

Ena hörnet på hyllorna i allrummet, jag älskar de vackra gröna bollarna tillsammans med de vita krukorna och zinkdetaljerna till. Dock är jag inte helt nöjd, det känns som att något saknas, men vad får växa fram. En dag kommer jag vakna upp och veta vad jag vill ha där!

Jag putsar aldrig upp mina gamla silverbrickor jag hittar på loppisar utan låter dem bevara sin gamla slitna patina.. Tycker det blir charmigare så, känns som att brickan får bevara sin historia..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar