23 mars 2011

Projekt à la Jessica

Tallrikshyllan ska bli vit! Tänk vad mycket finare zinkhusen och silverbrickorna kommer göra sig då!

Som många av er vet är jag en rastlös själ. Jag behöver hela tiden ha olika projekt på gång för att må bra och inte bli uttråkad. Utan projekt blir jag uttråkad på ett väldigt konstigt sätt, det saknas liksom något, en tomhet. Väldigt svårt att förklara.
Hur som helst.

Jag har ju tidigare skrivit att jag ska måla om hallen hemma. Den vita färgen står och väntar på mig så nu ska jag bara känna att tiden finns, kanske i helgen, kanske en annan dag.
Men det är inte bara väggarna som skriker efter lite vit färg. Även ett gäng möbler i olika storlekar och former.

Kan inte riktigt bestämma mig om den här byrån ska bli vit eller om jag ska behålla den som den är nu!? I bakgrunden ser ni de hemska gröna tapeterna i min hall, snart är väggarna vita istället och den gröna färgen ett minne blott.. Det får nog bli så att jag avvaktar med att måla byrån tills jag ser hur den gör sig till vita väggar..
Ett skoskåp från IKEA som jag hoppas blir bra när jag målar om det.
Två enkla småhyllor som jag hittade på loppis förra veckan. Tanken är att de, efter att ha fått vit färg på sig, ska pryda sin plats ovanför min säng. Jag tänker zinkhus i olika storlekar, en fin krukväxt, silver samt lite annat smått och gott..

1 kommentar:

  1. vitt vitt jessica, va fin de kommer bli tallrikshyllan.. dom där små hyllorna tycker ja låter som en urläcker hylla.. undra vem som har en sån ;) puss

    SvaraRadera