26 juli 2011

Vissa saker är viktigare än andra

Mina två följeslagare som alltid får mig att må bra.
 Trots att jag vid det här laget borde ha lärt mig att lyssna på min kropp och mitt huvud har jag så klart inte lärt mig ett dugg. Jag fortsätter att köra på i samma tempo och ignorera minsta tecken.
Den sista tiden har jag dock börjat tänka efter lite mer. Jag har insett att jag måste prioritera min hälsa. Att ta vissa beslut i livet är inte alltid så roligt, exempelvis beslutet om att jag ska sälja/lägga ner min älskade butik.
Jag har velat fram och tillbaka, tänkt och tänkt samt tänkt lite till. I början av juni tog jag beslutet att det måste bli så.
Det känns jättetråkigt och ofta när jag låser butiken för dagen, blickar ut över lokalen, så blir jag så ledsen. Det kommer kännas så tomt inom mig. Samtidigt är det skönt att ha tagit ett beslut.

Vissa dagar tänker jag bara att det här inte är rätt. Innerst inne vet jag dock att det här är vad jag måste göra. Hur tråkigt det än känns.

Livet kommer att gå vidare. Och jag har lärt mig en hel del under den här tiden. Det har varit en rolig resa.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du tagit ett bra beslut,även fast det gör väldigt ont i hjärta o kropp. Du har hela livet framför dig och du kpmmer att ha många stigar att välja i framtiden. Sen om det blir rätta beslut det kan ingen veta.
    Kram Mammi <3

    SvaraRadera
  2. Så ledsamt att höra...Men bra att du lyssnar på din kropp när den säger ifrån innan det är för sent!
    Kram Anna

    SvaraRadera