8 juli 2011

En fin cykel gör det hela mycket roligare...


Har ni sett vilken fin cykel jag har? Den är så där härligt gammal och sliten. Sadeln är original, mjukt och slitet läder. Jag kom över den av en slump. Jag och en kompis skojade med en kille och frågade om vi fick köpa cykeln. Det fick vi.
Jag älskar den.

Just nu står den fina blå cykeln utanför butiken med en rostig nyckel hängande på styret och en låda full av vita blommor på pakethållaren. Hade jag haft en trädgård hade den fått stå där. 
Nu funderar jag istället på att ta hem den och använda den. Men jag är så rädd att den ska bli stulen.
Min fina, fina cykel..

1 kommentar:

  1. Visst är de fina gamla cyklar!! I tidig ungdom hade jag farmors gamla som jag målade rosa och cyklade omkring på (den blev stulen), sedan farfars gamla som jag målade lavendelblå (den blev till slut livsfarlig och skrotades vilket jag ångrar...)I vilket fall väckte de nostalgi och uppståndelse!
    Kram Anna

    SvaraRadera