5 april 2011

När man fyndar är livet roligt!


Jag har inte känt det där riktigt suget efter att gå på loppis den senaste tiden. Egentligen har jag inte känt det på hela det här året. Men i lördags ringde en kompis och väckte mig och ville ha med mig på loppis.
Och vad glad jag är att jag kom i väg.
Jag hittade flera fina saker och fick alla till bra pris så det var en riktigt bra loppisdag!


Fina fynd!
Det är så fint med gamla böcker och även om den inte ser så gammal ut är den här bibeln faktiskt från 1927. Jag kunde inte låta bli att köpa den när det stod så fina minnesord i den. Tänker att den ska få pryda sin plats på någon av mina hyllor som ska få vit färg och komma upp på väggen.
Silverbrickor kan man aldrig få för många av, i alla fall inte jag och sedan hittade jag två andra mysiga silverföremål. Det ena är en liten kanna och det andra en bägare. På bilden ser de väldigt gula ut, men i verkligheten är de i gammalt nysilver, bara ljuset som spelar oss ett spratt.
Jag gillar både kannan och bägaren väldigt mycket och de kommer bli superfina på en av de vita vägghyllorna!

Lådan är riktigt gammal och först hade jag tänkt att ha den i hallen och lägga post i, men i går kom jag på att den ska bli förvaring för hundarnas koppel och andra tillbehör istället.Först hade jag tänkt att strunta i att måla den vit, men den är ingen fin färg nu så den får bli vit och shabby ändå :)

Denna ska bli vit och shabby så klart!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker. Och visst är det kul att fynda:) Ha en bra dag. Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Nu får du allt sätta igång o blogga igen! Vill ju se resultatet av det du skriver om
    Kramen

    SvaraRadera