28 april 2011

Vacker spets och prickiga band

Tänk att det ibland kan vara så enkelt att förnya något man redan har hemma. Med lite vacker spets eller andra band kan man göra mycket.

Härliga spetsar i vitt och beige...
Natursnöre på en gammal stor trådrulle ger en härlig shabbykänsla.
Flera stuvbitar i olika typer av spets blir fint i en glasurna.


Nu till våren kan jag tycka det är fint med lite färg också. Själv älskar jag prickigt och njuter av dessa fina band som finns i tre olika färger!





2 kommentarer:

  1. Ibland kan man fynda jättefina handgjorda spetsband på second hand! Tänk vad en kvinnas
    hand kan skapa för hantverk!

    nettan

    SvaraRadera
  2. Trist att jag aldrig fick ljuset som jag vann för jag hade sett fram emot det jättemycket och var så glad men?

    nettan

    SvaraRadera